Pages

Subscribe:

Cat Rumah

Risiko hotel bajet Kuala Perlis

KUALA PERLIS - Tiga daripada empat hotel bajet di sini yang menjadi tempat persinggahan bagi pelancong terutama yang mahu ke Pulau Langkawi didapati beroperasi tanpa sebarang lesen.
Pengerusi Portfolio Kacau dan Halangan Majlis Perbandaran Kangar (MPK), Chan Poo Pee berkata, senario itu menyebabkan pelancong yang bermalam di hotel berkenaan terdedah kepada risiko keselamatan.
"Empat daripada tiga pengusaha hotel bajet di sini didapati menjalankan aktiviti perniagaan mereka tanpa memohon lesen daripada MPK.
"Tindakan pengusaha tersebut boleh mendatangkan bahaya dari segi keselamatan premis yang dibuat tidak mengikut spesifikasi bagi menjalankan perniagaan tempat penginapan," katanya selepas mengetuai Ops Ramadan dengan melakukan pemeriksaan mengejut ke atas hotel-hotel di sekitar Kangar dan Kuala Perlis di sini pagi semalam.
Dalam operasi tersebut, sebanyak lima kompaun berjumlah RM250 dikeluarkan kepada pengusaha hotel bajet yang didapati beroperasi tanpa lesen dan tidak mempamerkan lesen mereka.
Poo Pee memberitahu, hotel bajet yang didapati tidak berlesen dalam operasi yang sama dikenakan kompaun dan arahan bagi memohon lesen perniagaan tersebut dalam kadar segera dengan MPK.
"Sejak Julai lalu, MPK telah mempercepatkan permohonan lesen perniagaan dengan kelulusan

0 ulasan:

Catat Ulasan